Thursday, October 11, 2012

.middleman.

sedang berusaha mengkhatamkan buku abdullah nasih 'ulwan
buku tentang ukhwah islmamiyyah yang saya kira tersangatlah osem

kita ialah engkau-aku dan aku-engkau-kita adalah dua jiwa di dua badan

hebat kan bila ukhwah semuanya sebab iman?
semuanya akan jadi indah-indah je...
suka sangat bila Nabi kata:

"berguguranlah dosa-doa dari keduanya bila seseorang muslim bertemu dengan saudaranya lalu memegang tangannya, sama macam gugurnya dedaun dari pepohon kering ditiup angin kencang..."

wah3... seronok kan,,
yang penting semuanya MESTI berteraskan aqidah yang sejahtera,
iman yang mantop 
letaklah Allah dan Rasulnya di depan dalam semua perkara
inshaAllah barulah semuanya akan tenang, bahagia
baru takde yang masam-manis-kelat mukanya
yang nak jadi back stabber ke
hehe...oppsss

last,
kawan saya kata kemantapan iman menjana keintiman ukhwah
yeah!

saya yang nak jadi kawan baik,
middleman ;)

No comments:

Post a Comment

inspiring words