Sunday, December 13, 2009

.layakkah.

Kadangkala aku sering mengejar suatu yang tak pasti,

Dan sering lupa pada realiti,

Mengeluh pada satu tekanan,

Lupa padaMU Yang Mencipta

Mampu kah aku bertahan,

Hingga saat senyuman terukir tak terpadam,

Bernafas dan terus bernafas,

Mendiami jasad nan kerdil,

Melangkah dan terus melangkah…

Mencari redhaMU Sang Pencipta

Aku tahu aku di alam realiti

Aku sedar aku punya TANGGUNGJAWAB yang pasti

Tapi aku leka mencari hidup yang fantasi

Aku leka mengejar cinta duniawi

Aku lupa padaMU YANG MEMBERI

Dimana rasa MALU padaMU

Kau sentiasa bersamaku

Kau sentiasa mengasihiku

Kau beri aku peluang

Namun aku berpaling

Kau beri aku UJIAN

Aku mengeluh tanpa iman

Ya ALLAH,aku berdosa padaMU

Aku TAK LAYAK UNTUK SYURGA MU YA ALLAH

Tapi aku juga tak mampu menahan API NERAKA Mu yaALLAH

Semalam aku berpaling dari Mu ya ALLAH

Aku lari dari mengingatiMU yaALLAH

Hari ini aku ketawa gembira,

TanpaMU di ingatan YA ALLAH

Esok…

Layakkah aku terima KASIHMU

Mampukah aku bertemu denganMU

Terlalu banyak dosa silamku YA ALLAH

Dosa yang tak terhitung

YA ALLAH

AMPUNKAN aku

Terimalah taubatku

Terimalah taubatku

Terimalah taubatku YA ALLAH..

No comments:

Post a Comment

inspiring words