Wednesday, December 16, 2009

.1612.

monolog:

ya rahman ya rahim

bukan mudah untuk aku mendapatkan sahabat seperti dia

bukan kebetulan aku bertemu dengannya

tapi takdir yang sudah termaktub
kehadiran dia ini adalah anugerah tidak ternilai buatku
aku tidak akan lepaskannya kerana aku terlalu menyayanginya demiMU
namun,

aku sesekali tidak minta sayang dibalas sayang
cukup sekadar aku pohon agar dirinya mendoakanku sewaktu adaku dan tiadaku di muka bumi ini

dan aku harapkan dia sedar kehadiranku sebagai sahabatnya

uhibbuki fillah..^^


masih terasa seperti di awangan
terngiang-ngiang setiap bait bicara kami
satu persatu potret kenangan tadi bersilih ganti di minda
ini
ya ALLAH betapa indahnya ukhwah itu jika semuanya keranaMU
aku bersyukur ya ALLAH kerana ditemukan sahabat-sahabat dunia akhirat sepertimana
mereka

alhamdulillah..
alhamdulillah..

alhamdulillah..


sesungguhnya di jalan ALLAH,

persahabatan ini bukan milikku dan bukan jua milikmu,

persahabatan ini adalah perancangan ALLAH yang mengetahui segala rahsia,

kerana DIA lah aku mengenalimu
dan kerana DIA juga telah menetapkan kita mengukir seribu kenangan bersama
persahabatan ini sudah pasti terisi dengan kasih sayang

harapanku,

moga berkekalan hingga ke jannahMU

nilai ukhwah itu lazat rasanya
nilainya itu bukan hanya terletak pada satu pertemuan
nilai itu tidak terletak pada meriahnya perbualan

nilai itu juga bukan dikira pada harga hadiah berlian

tapi ukhwah itu bernilainya tersirat pada sebuah ingatan


“ where are the ones who love each other because of My Exaltedness (for the sake of Allah)? Today I will provide shade for them in My shade – a day wherein there is no shade except for My shade” (Prophet saw)



yuni.tiqah.fizah.teha.naemah.mimi.eeffah
"memori 1612"

note:
insyaAllah upload gambar nanti..

No comments:

Post a Comment

inspiring words