Tuesday, October 26, 2010

.anything.

people may say anything they want rite?

tapi ia x kan sama
dengan apa yang kita
alami
rasai

x akan sama!
sama sekali x kan sama...

kamu semua boleh judge apa saja yang kamu mahu

tapi masih x sama dengan apa yang
mesti kita
lalui
hadapi

orang lebih mudah melihat luaran
dari membaca gerak dalaman

orang lebih mudah menuduh
dari membela

orang lebih mudah menerima
instead of memberi

dan
orang lebih mudah mengata
dari memuji

bukan 'lambungan' yang aku impi
cukuplah sokongan dari belakang

kamu akan lebih mengerti
bila kamu sendiri berada dalam kasutku

kamu sendiri akan lebih memahami
bila kamu yang di sini
bukan di situ
hanya memerhati

hakikatnya,
jalan yang kita lalui x sama
kamu begitu
dan aku begini

aku diuji ini
kamu diuji itu

contengan ini akan lebih mudah diperhalusi
bila kamu sendiri berada di sini..
tapi kini,
hanya kudratku sendiri yang mesti digagahi!

ya Allah..
aku mohon secebis kekuatan dariMu
untuk menamatkan sisa-sisa perjuanganMu ini
sesungguhnya,
ujian ini amat berat buat aku

(''_'')

No comments:

Post a Comment

inspiring words