Sunday, May 8, 2011

.kauthar.

Kauthar Alia' bt Badrul Affandy


saya rindu dia

****

semalam ada program PPIM
program Qiamullail dan ceramah kecemasan

agaknya memang bukan jenis yang pendiam
saya dah start nak main-main bila dah rasa bosan

saya yang usyar kauthar dulu
[oh! memang budak nakal]

mula-mula,
saya kenyit mata kat dia
[ala-ala cerita hindustan gitu]
dia lari
main aci sorok belakang ummi dia

bila dah lama
terasa macam ada orang tepuk bahu dari belakang pula
tengok-tengok dia yang tepuk

saya apa lagi...

"kauthar, nak chocolate tak?"

angguk.

"jom ikut kakak. kakak x de chocolate la sayang. roti chocolate ada. nak?"

angguk lagi.
senyum pula.

bila dah lama saya perhati dia,
dia dah makin nak dekat
duduk sebelah-sebelah

oh! lupa nak bagitahu,
dia ni pemalu
dan
x banyak cakap
^___^

"kauthar, tolong lukiskan untuk kakak boleh? cantik-cantik ya..nanti kakak simpan"

seketika kemudian...

"ni....."
[sambil tunjukkan lukisan dia]


dia silap tulis nama pula EESSAH EEFFAH ;)


saya minta dia tuliskan nama saya dalam upper dan lower case pula

zulina tu ummi kauthar merangkap pensyarah saya
badrul = abah kauthar
nurin dan ami pula kawan baik dia


dan ini keluarga kauthar

lawa kan lukisan dia?
comey macam dia
;)

untuk kauthar solehah,
seindah tafseer al-kauthar
surah terpendek di dalam al-quran

إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ
Sesungguhnya Kami telah mengurniakan kepadamu (wahai Muhammad) kebaikan yang banyak (di dunia dan di akhirat).

 
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ
Oleh itu, kerjakanlah sembahyang kerana Tuhanmu semata-mata, dan sembelihlah korban (sebagai bersyukur)

 
إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الأبْتَرُ  
Sesungguhnya orang yang bencikan engkau, Dia lah yang terputus (dari mendapat sebarang perkara yang diingininya)



sayang kamu,
kak eeffah

2 comments:

inspiring words