Tuesday, October 13, 2009

.sayu.

From: +6019********
6:19pm 8-OCT-09

"Mok..she had a bad dream abt losing her right side sandal..if u askd me..why, what..truly..i dont knw..what i knw..AYOH is NOT VERY WELL..PLEASE PRAY that soon he gonna be fine...:

mesej ni dari chiq~~

waktu saya baca msg ni..da lepas isyak
means..
da almost 3 jam lepas sy dapat msg ni
i was not in my room as i need to attend a prog at surau BLOK E

saya mengangis semahu-mahunya
my big famili x pernah hadapi tis tough situation
benar2 memaksa saya membuat keputusan drastik

UMI, KAKAK NAK BALIK ESOK!

gosh..
betul ke x saya neh?
bila pikir2
balik adalah jalan terbaik
saya takut pape akan terjadi nanti
so malam tu gak,
kol angah(ajak dy balik sama)
n book tiket

sebab da within 24 hours
tiket paling awl adalah 7.40 pagi hari sabtu
so, sy decide untuk balik nek bas n balik semula ngan flight

**********************************************************

jumaat, 090910
4.06 petang

yeyy!
i got da ticket to jertih
sanai. 930. putra
x kesah la kena tunggu 5 jan ag pun
as long as dapat balik
syukur sgt

so dalam tmpoh 2 3 jam duk tercengak tunggu angah tu
saya hanya sibukkan diri dengan baca majalah
n take a nap(xbek tull..da la tdo lps asar)
hehehe~


6.58 pm

tutt..tutt..

"jap2..anagj nak parking moto"

wat!nek moto ke dy ke sini?
hush..klu umi tau, naya dy t

katanye dy lambat sebab jam
cm besala kl..tem tu waktu puncak
kereta pn bumper to bumper
berjunjut-junjut
nak x nak..saya la yg kena berkorban tunggu dy
aiseh~

tapi..agak berbaloi
as angah da jadi OKB
she treats me..
hehehe~

******************************************************************

sabtu, 100910
5.28 am

alhamdulillah..
akhirnya dapat balik gak umah
dan pagi tu juga
saya terus pegi jenguk ayah

sedih sgt bila tengok keadaan ayah
sayu..
nampak sangat ayah x sihat
saya menangis lagi...
TT_TT

doc x dapat detect ayah sakit apa
yg saya taw n nampak
kaki ayah membengkak
nak kata sakit kaki gajah aka utut..
x gak..
wallu a'lam
papepn..
saya sangat berharap agar ayah cepat sembuh
insyaAllah..

****************************************************************

ahad, 110910
8.31 am

hari ni saya pegi lagi umah mak
untuk lawat ayah
since chiq da pergi kursus kat k terengganu
a dan dan a fiz akan balik semula ke melaka n johor
chekdo, buck n ayah ha akan balik semula ke kl
hanya akan ada
my famili, a wa n ma
yang akan jaga ayah di sini

umi n abah pun akan tido di sini
as xde sape2 kat umah mak
incase klu de pape
nauzubillah...

saya kucup ag tangan ayah buat kali terakhir

ayah tanya
"kak balik ag ke mnggu ni?"

air mata mula bergenang di kelopak mata.

"insyaAllah ayah klu xde pape"

sebak sangat asa.
saya tau yg ayah agak terharu bila semua anak-anak dan cucu-cucu dia balik
alhamdulillah
semua org cuba bagi layanan yang terbaik untuk dia
saya masih dalam dilema..
nak balik ke x mnggu ni?

dan petang tu,
saya take off di ltkb dengan air mata yang masih belum kering di pipi
sedih mengenangkan
jika inilah pertemuan akhirnya
andainya inilah kucupan terakhir saya buatnya

Ya Allah
aku sangat sayangkan ayah..
Engkau peliharalah dia dalam rahmatMU
dengan penuh kasih sayang
Engkau panjangkan umurnya
amin ya robbal alamin...

No comments:

Post a Comment

inspiring words