Wednesday, January 6, 2010

.pengasih.

semalam saya telah ditanya oleh seorang sahabat..

"eeffah, betul ke ayat
يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ tu ayat pengasih?
baqarah:165

"wallahu a'lam. saya x taw lak. yang saya tahu ayat 4 surah yusuf..


إِذْ قَالَ يُوسُفُ لِأَبِيهِ يَا أَبتِ إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَباً وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ


Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,"Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."

dan di sambung dengan

وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِّنِّي وَلِتُصْنَعَ عَلَى عَيْنِي

"Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasanku."

betul ke x? saya pun x tahu.

No comments:

Post a Comment

inspiring words