Wednesday, May 19, 2010

.gelincir.


tergelincir aku dari dunia realiti,

bukan sekali bahkan berkali-kali,

tenggelam timbul hanyutam duniawi,

bisakah aku kembali lagi?

orang kata,

peluang itu hanya sekali,

namun Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani,

tetap memberi peluang lebih dari sekali,

kekadang aku tidak menyedari,

peluang itu kian hilang dek kerana dosa diri,

sempatkah aku merebut peluang terakhir dari ilahi?

dunia fantasiku kian menggamit diri,

ketika hanyut itu,

tiba-tiba kembalinya sinar ukhrawi,

seakan-akan inilah peluang terakhir dari Rabbi,

bisakah aku menggenggamnya seperti bara api?

Ya Allah,

aku malu padaMU,

kuatkanlah diriku Ya Allah,

moga aku tidak tergolong dalam golongan yang lalai dan alpa,

amin Ya Rabbal A'lamin

Credit to Pemuda Kahfi

Selamat Bermujahadah!!

biarpun kita berada dalam musim peperiksaan,
moga-moga kita tak lupa kepadaNYA yang sentiasa menjadi tempat pergantungan kita

“Allah the Almighty said:

‘I am as My servant thinks I am (1). I am with him when he makes mention of Me. If he makes mention of Me to himself, I make mention of him to Myself; and if he makes mention of Me in an assembly, I make mention of him in an assembly better than it. And if he draws near to Me an arm’s length, I draw near to him a fathom’s length. And if he comes to Me walking, I go to him at speed.”

No comments:

Post a Comment

inspiring words