Sunday, May 30, 2010

.pinky.

setiap orang yang menggunakan perkhidmatan KTM pasti ada cerita tersendiri
lebih-lebih agi skrg ni dah ada koc asing
lelaki-wanita-lelaki

xtaw mcm mana nak gambarkan perasaan
excited. teruja. gumbira.
xperlu ag himpit-sempit macam tin sardin
lelaki perempuan..
kalu sentuh-sentuh pun,
cuma antara kami...
perempuan sahaja!

semalam,
sempat balik ampang jap
sepanjang lam tren..
ada 2 peristiwa yang mencuit hati saya

cerita 1
kisah makwe pakwe yang nek tren wanita sama-sama

dia x baca instruction kah?
buta huruf?
atau sengaja buat-buat x tahu?

kononnya,
si lelaki tu nak jadi gentlemen kut
nak temankan si awek ni naek sama-sama
atau juga mungkin sbb takut makwe dia hilang dikepit perempuan lain plak..
huhu, wallahu a'lam..

dialog yang direka, xde kaitan ngan hidup dan mati...

si P : kita naik asing-asing ya..(even dia sebenarnya harap nak naik sama-sama)

si L : xpe2. kita naik sama-sama. biar saya naik ngan awk. senang sikit nak jaga

si P : =) ...melebar

cheewaahh!
nak jaga-menjaga la plak..
romantik?
bagi saya x!
kan lagi romantik kalu dia cakap camgini...

si P : saya naik sendiri. ni kan untuk wanita je. saya boleh jaga diri sendiri

si L : hati-hati. saya tahu ALLAH ada untuk jaga enti..

si P : ^__^

cerita 2
mak cik pink a.k.a guard

mak cik pink : eh!eh! kamu x baca ke? ni koc utk wanita je?

lelaki itu : sorry..sorry.. saya baru balik dr oversea

mak cik pink : patutnya yg baru balik ni la lagi kena baca instruction..

lelaki itu : nati saya tuka koc tem next station

mak cik pink : yang kamu sorang lagi tu plak duk berkepit ngan makwe nape? x baca ke PEREMPUAN sahaja?

lelaki tadi : ...muka ketat..

************************************************
sebaik sahaja dorg berdua tuka koc...

mak cik pink : macam-macam betul. xkan la dorg x baca apa yang ditampal kat pintu tren tu. kekadang dorg ni buat-buat x tahu je. saja nak ambil kesempatan. lebih-lebih ag yang pakwe makwe. nak jaga la konon. huish! apa nak jadi ngan anak muda sekarang.. nauzubillah. bahagian ni (read: koc saya) mak cik yang jaga. kena la sapa-sapa yang masuk sini nati...

saya : bagus ada guard neh..(dalam hati)

moral
kepada lelaki-lelaki di luar sana, jangan salah masuk koc ag ya..
tengah untuk WANITA!
pink.
ladies for all times.

3 comments:

  1. effah,, lama x dgr kaba..
    oo,, ade division koc ek skam?
    baguslah. mcm mesir. bgs sesangat.

    p/s:nice blog. keep it up dear. ^^

    ReplyDelete
  2. wa, tinggal la footp[rint. ada blOg gak ek?nti leh follow..

    ReplyDelete
  3. wa ade da tggl footprint hari tuh.
    skam wa xde blog ag.
    dalam usaha.
    closed.

    iA akhir taun ni wa open balik.
    huhu.
    nanti wa gtau ye. ^^

    ReplyDelete

inspiring words