Friday, December 3, 2010

.rewang.

time cuti sekolah tentu banyak majlis kenduri-kendara kan?
abang kahwin, kakak kahwin, mak cik, pak cik, jiran tetangga...
lebih-lebih lagi kalu diri sendiri yg kawen..
tentu busy itu ini kan?
;P

dan sudah semestinya budaya "rewang" akan menjadi amalan, lebih-lebih lagi kalu duk kat kampung macam saya neh..
huhu~
x terkecuali oke?
lagi-lagi kalu orang yg wat kenduri tu, orang yang kita kenal..

"bila lagi nak kenal saudara-mara kalu bukan x tolong-tolong time kenduri ginih..."
bla..bla...bla...

"ye, ye, kakak pergi nya..."
sekarang dah x ramai kan orang membudayakan amalan tolong-menolong bila time kenduri?
bukan nak kata, tapi dah kata pun,,
terutamanya kalu kat bandar-bandar
dan kat kampung-kampung moden pun xda pengeculian ek..

"alaaa, zaman sekarang bukan macam dulu ag. katering lagi mudah..."
"leceh laaa..banyak kerja plak..."
"kita kan ada duit, tempah je lah.."
dan macam-macam alasan yg berbagai lagi.....

bagi saya, sumenya ada pro-kon nya tersendiri
ni pendapat okeh?
saya xtaw bila time saya besar nanti(macam saya kecik ag ^^)
saya x pasti, ada x lagi budaya ini..
atau orang lebih senang untuk memilih katering instead of "merewang"
huhuhu~

No comments:

Post a Comment

inspiring words