Friday, December 17, 2010

.scheduled.

ini adalah scheduled post
tarikh memang sengaja dipilih, tapi masa ikut suka-suka
like my liver la!(suka hati saya)
^_^

***

post ini berbaur emo
secara peribadi, dari dalam diri saya
nasihat yang telus sekali dititipkan sewaktu bersalaman tempoh hari

sebak rasanya
tiba-tiba rasa berbelah-bahagi
kejap sekali saya cium tangan itu
lama.

2 hari lalu..
"kak, nanti jaga diri baik-baik. duk tempat orang tuh. ayah doakan semuanya selamat"

nasihat yang saya pasti akan simpan kemas-kemas.
x pergi sana pun, tetap kena jaga diri, kan ayah?
ayah doakan ya..
kakak pun doakan ayah cepat-cepat sembuh

sedih nak tinggalkan.
sayu bila tengok keadaan ayah macam tu
tapi saya tahu, ayah kuat kan?

abah pun ada pesan:
"pergi tempat orang, jangan duk main-main lebih. belajar tempat orang"(read: ambil 'ibrah)

mungkin kondisi sekarang kurang membenarkan kami berjalan jauh
tapi nak wat macam mana, semuanya sudah dirancang
hanya mampu berdoa.
berdoa.
dan doa.
semoga Allah permudahkan semuanya.

tu yang banyak sangat-sangat pesanan penaja
pesanan penaja utama (read:ayah) paling menusuk
saya pun x tahu kenapa
mungkin takut...

walau apapun,
doakan semuanya selamat ya.
kita hanya merancang, tapi Tuhan yang menentukan.
dan sesungguhnya, perancangan dari Allah itulah yang paling baik untuk kita.

No comments:

Post a Comment

inspiring words