Monday, February 7, 2011

.dua.

ada dua perkara berlaku dalam hari ini.
malu dan terkejut.

******
cerita satu ; tersangat-sangat malu

tengah hari tadi saya buat makro teaching arab
dan dijadikan cerita ustaz masuk time saya x betul-betul x sedia ; masih pot-pet itu ini dengan kawan-kawan

"okeh, kita mulakan sekarang. turn siapa?"

"saya...tapi ustaz, bagi saya masa sekejap, boleh?"

"kenapa?"

"nak ambil mood"

"ok. ambil la selama mana kamu mahu"

TT__TT

terketar-ketar waktu nak pergi depan tadi.
mana x nya, saya kena nyanyi sebab salah satu langkah pengajaran saya tu nasyid
aduh!
malu sangat-sangat-sangat
merah. panas. semua ada
vocab arab pun dah tunggang-langgang tenggalam bersama cuti seminggu lepas
sampai tersasul-sasul lagi cakap

"in malayayuwiyyah(dalam bahasa melayu)..."
nah!amek..
terkeluar pulak bahasa englar : english + arab
'X_____X'

yang paling x tahan bila ustaz cakap macam ni...

"pengajaran kamu bagus. unik! sebab kamu gunakan kaedah tradisional (grup saya buat sendiri ABM. gunting-gunting kotak dan kertas. x guna bahan bantu elektronik pun. yg paling baeeeek punya, siap nyanyi live lagi! arrgghhhhhh...). saya cadangkan apa kata kumpulan kamu kita jadikan contoh mikro dan kita rakam. nanti saya betulkan apa yang patut.."

rasa nak gugur + luruh jantung
mak oiiii...x larat eden camgini

dah la ustaz, saya x sanggup mengajar 2 kali.
malu.
n.n

*****
cerita dua; terkejut

petang tadi ada ISL di libry. kononnya nak ambil short-cut ke sana, saya turun ikut tangga masjid. waktu nak turun tu, tiba-tiba...

"eeffah, ni la adik.."

"adik?..."(dengan muka blur + x habis mood malu mengajar lagi)

"aah..adik. aliaa"

"aliaa????!!"

"aliaa...ni la eeffah.."

memang x sangka-sangka. unsangkarable betul.
first time jumpa kut.
dah la kat atas tangga.
selama ni kami chatting-chatting, berYM, call dan mesej je.
x pernah jumpa.
betul...

pernah sekali tu, dia bagitahu dia ada datang maktab, tapi saya pula yang x ada.
memang selama ni x pernah jumpa muka-to-muka pun.
tapi hari ni...

"aliaa!!..(dengan muka terkejut)"

"akak!.."

memang masing-masing jelas nampak terkejut.
huh!

"bila balik?"

"baru je sampai KLIA..."(dari mesir)

"sihat?"

"sihat..."

itu sahaja.
bersalaman dan terus berlalu.
memang sekejap sangat-sangat.
tapi bermakna.
macam dia kata ; fursoh sai'dah!^^

terus saya text dia.
minta maaf sebab x tegur banyak. 
saya terkejut. dia tergamam.
oho!

No comments:

Post a Comment

inspiring words