Friday, June 26, 2009

.3 in 1.

ive made a promise b4 tis..
nak wat bundle "spesel" sempena besday kawan-kawan saya": izzah n mat amir, n of kos untuk my aunt too,chiq! da msuk umor 32 taun kan??act, there's notim to do..cuma nak wat entri khas la..sebagai tanda ingatan diri ku ini.tp tem besday sy, jgn lupe nk wish + bg present lak...heheheh

1. izzah(1806)
dy ni bekas "jiran" dorm saya tem sekolah dulu.after skul, masuk mtrk melaka n got offered from umt to futher her studi in agro sains klu x clap.tp, parents dy lebih ske dy amek spa.so, x taw la pe perkembangan dy skam...lum cntact ag tnye kaba

2. chiq(2506)
benanye, saya mati2 ingat besday dy sama ngan mat.siap wat reminder ag.huhuhu~
i juz realized it bila dy ttbe msg:
"i wud like to wish myself happy birthday..huhu"

then,sy trus kol dy.heheh~sowii chiq,kakak mmg btul2 igt arini..sme ngan mat.
pe yg buat sy kagum ngan dy ialah dia adalah salah seorang pendorong kepada saya untuk masuk maktab.she had told me:
"kakak,cuba u pk.ur mum asked u to be here.bleh x klu kita sacrifice sekali untuk umi?kali ni jek.i know yg awk x nampak ag apa kesannya.tp,yakinlah pada Allah.when ur mum asking u to go there, they must b hikmah.n ull find out then."

kata2 ni yg sy selalu pegang.berkorban untuk umi dan abah.ya!n yg penting niat itu ikhlas..lillahi taala.

dan buktinya,saya ase inilah kehidupan sebenar yang saya cari.i still get my time to solat jemaah di masjid, duduk rilek2 kat bilik wat keje(taw2 je laa..sy kan miami bed),nak belajar agama,etc.ni dunia saya!dan saya pernah bgtaw umi:

"umi,terima kasih sebab paksa saya dtg sini"-tem ni, saya br abes prog MPPB dan sy kol umah lam kul 1,semata2 nak bgtaw mnde neh..alhamdulillah.

sy cukup respect dy lam wt kerja.selain abah+umi, dy lah slh seorg idola saya-sumber inspirasi dalam mentarbiyyahkan diri menjadi seorg bakal guru yg cemerlang dunia dan akhirat.even dy hanya cg j-qaf,dy dilayan sebagai seorg guru biasa di sekolah.malah,im sure yg dy lebih byk buat kerja yg sepatutnya di luar bdg kuasa j-qaf.cth:she's d only one cikgu yang bukan "teacher bi" sewaktu joined persembahan choral speking sempena smbutan hari guru nasional.bangga!she can speak malay;english n arabic well.bonus.pakej.so,ive to prepared myself to be like her too.insyaAllah...

3. mat amir(2606-arini)
he is now studying at uiam pj,kos engine.bekas mentee tem sama2 ber"mama"kan cikgu zura.teringat lak waktu kami semua(mentee) berkampung di rumah cikgu.kami berbuka puasa+solat tarawih sama2.seronok sangat.then g pantai pagi2...

asenye,tis 3 person are da last grup of "org2 yg rapat ngan saya"- yang lahir dlm bulan 6.huuu..next month?umm,shakira..as well as shafiq.oppss..dr shafiq.my exbestfren.hik23...npe da jadik ex?ill tell u nx entri.(tem besday dy t-0307).wiwiwi~

No comments:

Post a Comment

inspiring words