Monday, June 29, 2009

.rain.

smlm blk lewat dari dewan.rehearsal.kononnya.tapi x mcm rehearsal pn.juz wasting my time!huhuu~
balik je,terpaksa siapkan paperwork.ada yg perlu dibetulkan.ada yg perlu ditambah.ada yg perlu ditolak.print.iron.tu yg tdo agak lambat.consequentnya, im quip sleepy pg td.and till now, pening2 lalat.men lam ujan+tdo lewat smalam=acceptable kan alasan ni?hehhe..

"slm..paperwork xdpt nk knpemkn rini..pn sfwah g bengkel.."

msg darinya sedikit meruntun jiwa.sob23..da la lum jumpa ustaz fazdi ag.ntah la bila nk setel sume2 ni.mlm ni lak, insyaAllah ada perjumpaan.utk maklumkan pada semua.doakan kami berjaya!amin..

i cant imagine my life klu sy jadi jpp.hehehe~
im dremin'.like built da castle in da air..wah23.my life skrg pn da "agak sibuk".
wahai diri,jangan mudah putus asa.lakukannya lillahi taala.perbetulkan niat.semoga setiap langkah dan tindakan dipermudahkan+diberkati Allah. sibuk?i dun think dat it is da best word. apa yg saya sibukkan??sesungguhnya semua itu hanya dugaan Allah.ujianNya.Dia nak uji sama ada dengan sibuknya kita di dunia ini, kita lupa atau semakin mendekatkan diri padaNya.mengadu padaNya apabila buntu. bukan bila da lupa baru nak ingat. im supposed to remember Him olweyz. Ya Allah, dekatkan hatiku padaMu. permudahkan jalan setiap langkahku untuk menghadapMu. jauhkan diriku dari fitnah dunia.penuh kelalaian.

alhamdulillah..
alhamdulillah..
alhamdulillah..
abah akhirnya di"konpemkan" dapat DG52.alhamdulillah. rezeki kami sekeluarga. nikmat pinjaman Allah di dunia. sementara.semoga abah akan terus berbakti dalam dunia pendidikan. menabur jasa.ilmu. sesungguhnya "guru itu pewaris nabi"- al 'ulama' warisatul anbiya'

pening?mungkin sebab hujan td.lum mandi ag.lots of things to do.to be settle down. alhamdulillah. kawan2 banyak bantu. beri sokongan. dorongan. teringat lak sewaktu kali pertama menghadiri perjumpaan ITC kali pertama semalam(sebelum ke dewan).

gugup.gementar.takut.
hehehe~nak kata x penah jadi ketua, bohonglah. alhamdulillah.sudah banyak kali saya diberi kepercayaan untuk memegang amanah. tanggungjawab. kena amanah.kelak akan dipersoal di akhirat. even di dunia pn, orang sudah boleh menilai dan mempertikai hasil kerja saya. sambung kembali cite smlm..
agaknya saya masih takut2 ngan ketua(amir). kami berbeza kelas. dy senior even sama batch. dy slow n steady. sy lak jenis yg nak wat keje bia setel cepat2. takut. apa penerimaan org2 len nnti klu kita wat kerja x cermat.huhuhu..tp, alhamdulillah.sume berjalan lancar semalam dengan izinNya.

"orang perempuan mudah terkesan"
itulah kata2 seorg kawan saya. saya percaya. perempuan sekali 'terkena'- admire seseorg ke, kena gosip2 ke..dy mudah terasa. mula nak blushing. malu2. shy2 cat. heheheh~

dan saya pun x terkecuali.tipu jika saya mengatakan diri x terkesan. tapi, saya cuba elakkan. masih belum sampai masanya. dan belum tentu dia yang sesuai. entah2, ada org yg masih menanti.entah2 dia telah ku temui.sume tu, kerjaNya. saya yakin. Allah telah tentukan yg terbaik untuk kita semua.teringat pada satu firman Allah dalam surah an-nur ayat 26:

"perempuan2 yg keji untuk lelaki2 yg keji, dan perempuan2 yg baik utk lelaki2 yang baik"

berserah. tawakal. yakinlah pada janjiNya. saya yg perlu tarbiyyah diri jika saya sendiri yg menginginkan seseorang yg terbaik untuk saya.umi pernah bgtaw,

"umi x memilih. as long as dia boleh masuk ngan famili, dan yang penting taw ilmu agama, tu da cukup. lelaki ni ketua. bimbing kita ke jalan yang betul"

terharu.mmg terlalu awl untuk memberi syarat. tetapi saya mengharapkan seseorang yang lebih ilmu agamanya. dapat membimbing saya. no smoking. no jeans. yang paling harap, kaki masjid. i want sumbd cm abah. im reali proud of him. sibuk cmne pn abah, jarang sekali sy tengok dy x pergi masjid. berjemaah. lebih2 ag, klu abg blk dr kisas. x pn ngan man. sy mengimpikan sesuatu sepertinya.huhuhu~..mungkin benarlah org kata, anak perempuan akan mengimpikan bakal suami sebaik ayahnya.dan saya?mungkin.masih mengharap.heheheh~

MODE: merapu.at least puas ati coz dapat luahkan.hak23...

No comments:

Post a Comment

inspiring words