Thursday, September 10, 2009

.buta.

since i was busying wif my new blog(for kke)
da jarang sgt opened blog ni
heheh~~
c.i.n.t.a aka luv.is.cinta
n im goin to present it by nx week
how?
still keep thinking of tis..

bercakap pasal cinta ni, remaja x pernah lari dari topik ni
dan saya?
x kecuali(pengakuan)
tipu jika saya katakan saya x pernah mengalaminya
penipu besar!
but, frankly speakin..saya cuba untuk hindarinya
saya limitkan perhubungan saya ngan bukan muhrim
cuba untuk x memulakan ym
send mesej
kol..
tapi, sejauh mana saya bleh lari dari situasi utk tidak melibatkan lelaki dlm sesuatu perkara?
lari mcm mana pun..
sumhow, kena trima hakikat yang golongan minoriti itu masih diperlukan
jika bukan untuk masa sekarang pun
hal2 mendatang?

cite bab ni gak
saya nak kongsi satu cite pasal angah
hehehe~
sori
ini sume sbgai igtn utk diri kakak n semua
dun wuri..ill filter my stori 1st..wiwiwi

kakak x taw sejauh mana hubungan angah ngan B
pe yg kakak taw, bile da panggil pelik2 tu
it must be sumthim bhnd da scene kan?
n i noe
u never(buakn x pernah..cume jarang2) stori bout him in front of me..
takut?
cuak?
mesti kan..
u r very frightened of me rite?
heheh~~
im da lion...

kaka taw, angah paling x suke nk dgr kakak bg ceramah free
online lak tu
dats y u olweys shared ur probs n evrytim bout him to me
but
dun shock k?
sumhow, umi also informing me bout ur situation
mmg she will nope telling me da full stori
its enaf 4 me 2 know lil bit only
agpn,, kakak bukannya bz body ngat nak taw sume pasal angah n dia
kekdg tu.. meluat pun ada
sori to say tis
ive already deleted his num
kakak jadi x suke dy
coz, kakak ase angah terlalu bodoh to rely on him
dy pun cm suke take 4 granted je
sori B...i dun mean to throw u from my life
tapi, saya memang x suke when u get close 2 my sis

salah?kapel itu haram?
YA. saya sokong tis statement
saya sangat berpegang pada dalil dalam surah al-israa' ayat 32:

“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”

dan perempuan itu sndiri
Allah telah perintahkan kita:

Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya,....
surah an-nur 24

angah, kakak x taw pe opinion angah pasal ni
asenye da berbuih mulut kakak terangkan
but, u seems like to ignore bout tis
pliss angah..klu btul2 nak ikut syariat Islam
stop lu mnde2 cmtu.

evrytim when umi sebut bab "cari orang"
n when she said:
"susah klu x cari sekarang...tgk cm chiq"
saya kekadang x leh nak terima persoalan yang ditimbulkan ini
bg saya..
jodoh pertemuan semua di tangan Tuhan
memang kita kena usaha
tapi..sejauh mana tahap kecintaan kepadaNya terlebih dahulu?
biarlah umi...
kakak kena yakin dengan janji Allah

'.........sedangkan perempuan2 yang baik untuk laki2 yang baik, dan laki2 yang baik untuk perempuan2 yang baik(pula). Mereka itu bersih dari apa yang dituduhkan orang. Mereka memperoleh ampunan dan rezeki yang mulia(syurga)' an-nur:26

my opinion:

cinta itu indah jika kena pada tempatnya,
kena pada masanya,
dan yang penting kena pada orangnya
dan bagi kakak..masa itu belum tiba lagi
bukan mahu mengharapkan pada yang xsudi..
cuma masih mahu menggapai cinta Ilahi
itu yang lebih abadi dan hakiki
diri ini masih keji
jauh sekali perlu dipuji
dunia ini banyak tribulasi
moga hidup sentiasa diberkati...
amin~~

tetiba, saya teringat pada satu words yang bagi saya kena dengan diri saya
words ni saya petik dari blog c.i.n.t.a saya

"mungkin bukan sekali lovebug akan hinggap pada hati kita. tapi, lovebug sebenar tak semestinya lovebug yang pertama. andainya lovebug ini terbang semula nanti, jangan salahkan ia. jangan salahkan sesiapa. mungkin lovebug yang sebenar belum muncul"

moral of stori..
jangan buta dalam menilai cinta
carilah cinta yang sejati dulu..
last,
saya nak kongsi satu lagi lagu
hehehe~~
best^^

Dihati ini..
Ingin melafaz kata..
Kata kasih pada-Mu yg kurindu..
Menagih sentuhan maghfirah-Mu..

Hati kata rindu..
Hanya pada-Mu..
Oh Tuhanku..
Tp sering aku..
Biar berlalu kehujung waktu..

Wahai Tuhanku..
Layakkah aku..
Gapai syurga-Mu..
Janganlah diriku..
Engkau sisihkan dr rahmat-Mu..

Ku bersujud kpd-Mu..
Kasih-Mu ku damba..
Terima taubatku..
Ampuniku..

Wahai Tuhanku..
Engkaulah yg satu..
Tempatku mengadu..
Rabbul Izzati..
Hidup dan matiku..
Hanyalah utk-Mu..

Hati kata rindu..
Hanya pd-MU oh Tuhanku..
Tapi sering aku..
Biar berlalu..
Kehujung waktu..

Wahai Tuhanku..
Layakkah aku gapai syurg-Mu..
Jgnlah diriku..
Engkau sisihkan dr rahmat-Mu..

Ku bersujud kpd-MU..
Kasih-Mu ku damba..
Terima taubatku..
Ampuniku..

Wahai Tuhanku..
Engkau lah yg satu..
Tempatku mengadu..
Rabbul Izzati..
Hidup dan matiku hanyalah utk-MU..

note: entri da lame terperuk kat dlm draft..hehhe~~sori. xde masa nak buka blog..

No comments:

Post a Comment

inspiring words