Thursday, September 24, 2009

.eid i.

Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang

Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman

Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

******************************************************************

lagu ini sering kali berkemundang tiap kali tiba musim perayaan
tis is one of my faveret raya songs
ntah la kenapa leh minat sangat ngan lagu ni
saya ni bukannya minat ngan anuar
tapi..lagu ni mempunyai tarikannya yg tersendiri
evergreen n everlasting
huhuhu~

since beraya ni
da lama x post sumtim kat cni
actually banyak ngat cerita yang saya nak kongsi
sedih,gumbira..
sume ada...
cam iklan astro
macam-macam ada^^

tapi sayang,
kesempatan yang ada x banyak untuk saya
brodband cm xsehat jerk!
xdapat connect
ni pun saya guna wireless kat umah
da la kena queue
cam kat cc lak..hehehe
pasni turn abg
janji lum kul 12
but now..aalmost 0015am
da lupe agaknya dia

shhhhh!!
jgn bgtaw erk??
hehehe...

alhamdulillah
puasa da habis
raya pun da menjangkau masuk pada hari ke 6 pada hari ni
therez lotz of storiez happened in these few days
insyaAllh saya akan kongsikan kesemuanya

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

1 syawal

allahu akbar allahu akbar allahu akbar
lailahaillahu allahu akbar
allahu akbar walillahilhamd

raya tahun ni agak berbeza dari sebelumnya
for da 1st tyme after 8 years
abg long dapat beraya bersama-sama kami di malaysia
satu famili besar berkumpul di umah ayah
solat sama-sama
hush~~
bersesak-sesak dengan kids
makcik-makcik n kazen-kazen

duit raya?
saya da besar pnjng...
dpt ag ke??
mestilaaa.....jgn jeles...

wiwiwiwi
d(*,*)b

maghrib tu
kami dikejutkan dengan satu berita yang kurang baik
husna solehah terpaksa dibedah pada malam ni gak

act
she is my new kazen
twins- husni solihin
but, she was suspected jantung by doc
so, da dibawa ke IJN untuk pembedahan segera

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

2 syawal

awal2 pagi lagi
kami telah dikejutkan dengan berita yang sedih

"husna da x de"
menangis.
even dia baru 23 days..but she's a part of our famili
saya x pernah tengok dia
but, tyme dikemubikan di umah opah dia(makcik suzi)
saya agak emo sket
ntah la kenapa
mungkin ni adalah kematian pertama sebelah umi
sblm ni kazen saya(sblh ayah) pernah meninggal kerana silap makan ubat
saya x terasa sgt..myb sebab kami x rapat
tapi kali ni, x taw la why saya leh nanges teruk sangat
sediihhhh~~

semek a.k.a adik pun leh nangis
siap keluarkan words keramat ag

"gini ke yang adik akan hadapi kalu umi mati?"
sob23
terharu+agah gak adik nih...(lam ati)

ya.
ni la yang akan kita semua hadapi bila sampai masanya itu.
kullu nafsin za ikotul maut.
setiap yang bernafas pasti akan mati.
bila?
di mana?
wallhu a'lam.

open ouse taun ni pun agak meriah dari sebelumnya.
x menang tangan saya di dapur.

menu:
nasi ayam
laksam
mihun goreng
popiah
dan banyak lagi....yum!yum!

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

3 syawal

malam tu saya ikut umi pergi gathering kawan2 dia
SESMA 72-78
seronok sangat tengok diorg
almost 25 years never had seen
kali ni jumpa dalam situasi berbeza
ada yang datang famili..x kurang ada yang masih single
doktor,lawyer,pilot?(hehehe...my faveret job)
tapi uncle zamzam ni x hencem pun..
::saya selalu emmbayangkan pilo mesti hencem
mcm cite adam&hawa- adam mukhriz
mesti dy macho+bergaya+bijak(pandai tul penulis tu tipu saya!)
hehehe..tapi pakcik ni besa2 je..

macam mana agaknya gathering saya nanti?
sudah berpunyakah saya tika itu?
berkeluarga?
kelek anak ke sana ke mari..

hahahhaha..sukar untuk membayangkan future
apa yang akan berlaku
klu bleh
saya nak wat gathering cm umi
25 years later
masa tu...baru seronok!
lalallaallaalal~~~~~

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
4 syawal

hari ini ada majlis di umah mak ngah(sblh abah)
but,
frankly speakin
im nope reali happy 2 be there
terpaksa?
bleh tahan laaa.....
hehhee~~

n for da 1st tyme
after fer years(agaknya)
x pergi saya
da banyak perubahan yang berlaku
rumah dia da semakin besar
anak2 dia..
sori..i cudnt remember their names
bukan x mo egt..tapi, x taw
maap ya!

cucu?
huhuhuhuhu~
nak cakap lebey x pandai
klu kena 'tebuk', then kahwen,
anak tu halal ke??
wallahu a'lam

saya x berani nak keluarkan fatwa
nauzubillah kejadian tu menimpa keluarga saya
Ya Allah
jauhkan bala sebegitu daripada ahli keluargaku
aminn~~

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

5 syawal

hari ni da raya ke 5
baju raya pun da abes
biskut+kuih sume da licin
tapi,
x sangka lak
ada lagi org yang datang beraya

tyme tu sy tengah syok2 tido..
tetibe..

"kakak, bangun. juki datang!"

"juki?"

kelam kabut tul.
men sambar je jilbabyang x bergosok tu
hahahhaha~~
x taw la muka cmne
da la baru bgn tidur
tudung x beriron
bantai.....

x banyak cerita yang kami kongsi
dayat pun ada sama
so,
masing-masing banyak mendiamkan diri
x byk yang berubah pada dia
still shy2 cat...
hehheeh~~

act,
saya baru balik dr bbq kat umah ayah tadi
yah000ooooo...
seronok sgt.

nmpaknya..saya cuma ada masa 1 hari je lagi sblum pulang semula ke kolej. pejam celik pejam celik, da hampir seminggu rupanya saya bercuti di rumah. kain lum dilipat agi. da menggunung everest tinnginya. barang2 lum dicari lagi. da merata-rata saya letak. alamknya esok kena kerja keras untuk back to their own place laaa...

waaaaaaaaaaaaaaa.....
sedihnya..
cuti da nak abes.

note: insyaAllah saya akan upload gambar raya, husna n bbq malam ni. tapi, kena g amek ngan chiq lu laa...hehehhe.

No comments:

Post a Comment

inspiring words