Saturday, November 7, 2009

.direalisasikan.

asenye klu sahabat2 tengok tajuk entri ni..
tentu da bleh teka kan?
hihiiii...
finally, saya dpt gak balik!
yah00oooo...
abes je DS tadi, saya trus mintak tolong kak ani anta kat komuter

"akak, nti trus anta taw!"
saya ingatkan dia kembali lum pegi kelas tadi...

"ye laa....mangat nye nok balik!"

"mesti laahhh..."
wiwiwiwi~~

tapi,
keseronokan saya x lama.
first.
perut berkeroncong
main2 plak perut ni... mcm2 irama ada
dondang sayang, angklung, sume nye sebab lapar..
berkeriut-riut perut ni minta diisi

second.
ramainya org kat komuter
tetibe..baru teringat yg malam ni ada final match bola sepak
kelantan vs negeri sembilan...
patut la rmai ngat org kat sini ckp loghat kelate..
no wonder...
saya penah dgr kawan2 bgtaw

"tok guru nak bg sumthim yg xpenah negeri len bagi kat pemain dorg klu kelantan menang.."

"mende?"
soal saya.

"tiket umrah"
dalam hati saya mengiakan. memang len dari yg len.
harapan: semoga kelantan jadi johan!

consequentnya,
komuter penuh tahap @#$%^&*!!!
bersepit-sepit..kalah tin sardin..
memang x ag asenye saya nek jadik gini
da la xde aircond
sabar je la..ayat adidi
"Innallah ha maa sobirin"

tem duk lam komuter tu,
saya terfikir ayat "matlamat tidak menghalalkan cara"
agak biasa dengar kan pepatah ni?

matlamat:
nak nek komuter, x kisah cmne sekalipun
cara:
bersesak-sesak lam komuter
lelaki perempuan bercampur
pemakaian..astaghfirullah...

kita sering kali nak jaga sesuatu yg lebih utama
tetapi, kita mudah mengabaikan perkara2 len
kekadang, langsung x pandang
ambil mudah..
bukankah Allah telah tetapkan
"Dan janganlah kamu campuradukkan kebenaran dengan kebatilan dan (janganlah) kamu sembunyikan kebenaran, sedangkan kamu mengetahui"
al-baqarah:42

malah, ada satu doa yg sering kita dengar dan baca
tapi, amat susah nak amal..
doa ni turut diajar oleh ustazah engku

Allahumma arinal haqqan, warzuqnattiba'ah
Wa arinal batilan batilan, warzuqnajtinabah

"YA ALLAH tunjukkanlah padaku yang kebenaran itu kebenaran dan kurniakanlah kepadaku untuk mengikutinya. Dan tunjukkanlah padaku yang batil itu batil untuk aku meninggalkannya"

Ya Allah, peliharalah aku dari azab dan seksaMU
kau terimalah segala amalku
aku mohon padaMu YA ALLAH..

No comments:

Post a Comment

inspiring words