Friday, November 6, 2009

.jahitan.


balik je dari solat asar tadi
saya telah menetapkan satu misi penting
ya!agak penting
dan perlu diselesaikan hari ni gak
hihhii~

"yana, tolong ajar saya wat telekung dalam( means tudung kecik utk lapik lam tudung ) leh?"
tapi tudung ni saya nk pakai ngan telekung yg sy tinggalkan di masjid.
.


"ooo...leh je. nak saya jahit?"

berbunga-bunga gumbira.


"x..x..bia sy yg jahit" leh caya ke saya ni?

maka,
bermulalah satu misi besar itu petang tadi

pertama:
menyelongkar ke seluruh antero loker utk cari kain yg saya da amik siap2 dari umah

kedua:
menyiapkan sume barang yg diperlukan sepanjang proses ni berjalan..hihi

kain
gunting
jarum peniti
jarum jahit
benang

mula2..bentangkan kain,
then lipat dua
mula dari hujung kain..pastu lipat ke dalam sedikit
dan sematkan ngan jarum peniti
lepas da masukkan benang lam jarum..leh la stat menjahit

saya xtaw jahitan ni nama pe..
yg sy taw..sy men hentam je
lilit ubi ke, jelujur ke..
sume da cmpur aduk

ni la jahitan 'hentam kromo' saya..
lawa x??

[tranformasi}

1
2
3
traaaaaaa.....

hasilnya...
selepas bertungkus lumus menyiapkan sblm maghrib td
cam jilbab kan??
besar sangat..^^
xpe2..
gambar diambil pd tingkap blk yana..hiihii

papepun,
syukran kathiran pada yana sebab tlg saya
dan yg paling terharu..
dia masakkan makanan kegemaran saya!
nasi air a.k.a bubur nasi..
yum3..
sayang yana kerana ALLAH!
kalu x wat pun tetap sayang gak...
wiwiwi~~

aiii..nampaknya malam ni bleh tido lena
huhuhu..sume da setel
alhamdulillah
nite!

note: da lame x guna laymark..saje men2 mlm ni...malas nk buka buku!

No comments:

Post a Comment

inspiring words