Thursday, November 26, 2009

.lima.


test..test..

1

2

3
wiwiwi~
da lama ya saya xpost sebarang entri di sini

last: berganda, tu pun 19 nov lepas
umm,,
terlalu banyak yg ingin dikongsi + diceritakan
bermula dari kisah saya mengikuti kursus tarannum di jelebu
dan kisah cuti akhir sem yg panjang

sehinggakan saya da buntu nak wat pape

hik23...^^

awal2 memang ase lambat..bila da nak buka sek nati..tengokla!


as i said b4 tis

saya telah mengikuti kursus asas tarannum di pusat pemantapan aqidah, JAKIM di jelebu selama hampir 4 hari

maktab
hantar 8 wakil even dy mintak 4 jek
paling ramai..hehe
nazmi, syafiq MY, syafiq shalehudin, khomeini, shiqah, diah, farehah + of course saya!
kami telah dibimbing oleh 2 orang ustaz yg memang benar2 mant0p!


1- ustaz faizul

2- ustaz radzi

both ustaz ni adalah johan qari tilawah peringkat antarabangsa

gosh!x penah terpikir oleh saya untuk berguru dgn org2 hebat sebegini


saya masih igt waktu 1st saya jumpa ust faizul

tem tu kami muslimat otw ke surau utk solat dhuha


"enti ni nak pegi solat ya?"


"ya...pakcik"

sahut saya perlahan...tem tu langsung x taw yg pak sik saya jumpa tu adalah ustaz!

masuk je kelas pastu...

"eh!awk..cuba tgk ustaz tu! bukanke dia yg kite jumpa kat surau tadi?"


gurlp!

mati la....

ustaz tu pun da senyum2...
aduhaiii..
maaf ya ustaz a.k.a pak cik

x sangka la plak..

kikiki..^^

papepun,
saya paling terkesan dan 'tersentap'
tem ustaz baca quran malam last tu

ALLAHU AKBAR!

benar2 meruntun jiwa saya

dengan gaya dan cara bacaan
ditambah dgn maksud ayat surah furqan tu...
ase nak nangis2 je..

x lupa, nazmi vs ibn khaldun memang hebat!
congrate ya...

i know dat u deserve to do it..

hihihi~~
memang x cukup 4 hari nak blaja...
bende ni kena berterusan

kan?

*********************************************************

cuti 5 hari yg x membawa manfaat pada saya
kenapa?
xtaw nk wat pape kt umah..

adusss..


hujan..hujan..hujan..

apa yg nak dikeluhkan?

bukankah hujan itu satu rahmat?


bosan..bosan..bosan..
bukankah
masa terluang itu perlu diisi dengan sesuatu yg bermanfaat?

ALLAH!

itulah manusia
mudah mengeluh..
kita sering lupa 5 perkara..

sebelum perkara itu datang..
macam lirik ingat 5 sebelum 5 by rabbani

Duhai Teman Dan Tuan-Puan
Mari Kita Berpesan-Pesanan
Baik Lelaki Juga Perempuan
Duduk Di Kampung Atau Di Pekan

Zaman Ini Zamam Kemajuan
Kebendaan Menjadi Ukuran
Hidup Saling Bersaingan
Jika Lalai Tinggal Sendirian

Nabi Junjungan Pernah Berpesan
Agar Hidup Ada Pegangan
Semak Selalu Jangan Lupakan
Agar Tak Susah Di Hari Kemudian

Kena Diingat Lima Perkara
Sebelum Tiba Lima Perkara
Aaaaaa...aaaaa...
Semoga Hidup Aman Bahagia

Waktu Lapang Buatlah Amalan
Sebelum Sibuk Pelbagai Urusan
Isilah Dengan Amal Kebajikan
Menuntut Ilmu Dan Baca Al-Quran

Waktu Senang Beringatlah
Sebelum Tiba Waktunya Susah
Jika Datang Ancaman Musibah
Mampu Bersedia Selesai Masalah

Bila Sihat Jagalah Badan
Sebelum Derita Sakit Tak Keruan
Kawallah Makan Untuk Kesihatan
Ringan Ibadah Nak Dikerjakan

Jika Kaya Bermurah Hati
Dapat Pahala Menolong Orang
Aaaaa...aaaa...
Jikalau Miskin Apa Pun Tak Ada

Waktu Kita Hidup Di Dunia
Sediakan Bekalan Sebelum Mati
Walaupun Susah Banyak Halangan
Tabah Dan Sabar Allah Kan Sayang

Ingat-Ingat Kita Semua
Jangan Mudah Sombong Diri
Insafilah Pesanan Ini
Untuk Kita Suluh Diri

Semoga Lembut Hati Kita
Untuk Taat Dan Berbakti
Dari Allah Kita Datang
Kepada Allah Kita Kembali

**********************************************************************

insyaAllah,
30 ni..saya akan ke KL
peneman kpd adik2 yg nak pegi bercuti
ye ke?
bleh laa...

di kesempatan yg ada ini,
saya nk wish birthday naemah + pqah
hehee..2511..
semoga panjang umur
murah rezeki + sentiasa dalam peliharaanNYA
last,




dan hari ini,
9 zulhijjah bersamaan hari wuquf di arafah
alhamdulillah..
kerana masih diberi kekuatan utk berpuasa
dan esok,
insyaAllah kita akan menyambut hari raya aidiladha
selamat berqurban!

No comments:

Post a Comment

inspiring words