Tuesday, November 3, 2009

.gambatene.

mood untuk post n3 agak berkobar-kobar semenjak 2 menjak ni
agaknya sebab saya x spend byk sgt masa utk baca buku kut!
kui23...
^^

tadi kol abah,
"abah, doakan kakak ya!"

sempat ag abah pesan:
"jgn studi utk exam je. ingat, studi utk baiki diri. lillahi taala"

terkedu. seringkali kita dengar words "study utk exam" kan?
agaknya saya cm gitu x?
tepuk dada, tanya iman.
ada ilmu, kalau x amal, pun xguna.
cam pepatah arab ada menyebut: ilmu tanpa amal, umpama pohon yg x berbuah.
jadi, saya ni jenis yg mana satu?
my guessing: bukan dua dua.
somehow leh jadi camtu..sumhow leh jadi sebaliknya.
aduii...

saya masih ingat sewaktu di sekolah menengah dulu..

kawan-kawan yg banyak tolong saya..

since kami adik-beradik sume duk asrama
banyak la cite tentang studi ni
ada yang suka studi grup, x kurang ada gak yg suka alone
my type?
of course miami bed studi
(istilah ni abah + umi yg kasik as sy suke studi atas katil..at las, saya KOMPEN akan tertido)
hihihiihi~~~

tapi sekarang,
saya sudah berubah!
sedang berada di meja untuk revise English
(skrg curik masa jap taip entri smbil dgr lagu Your My Destiny)
somehow,
i most of my precious tyme kat lib
huhuhu~
umi x percaya??
memang pun.
cmne anak dara dia tetibe jadi pelik.heheh.
ni sume rahsia saya belajar di sini
kikikikiki...^^

malam ni saja
saya dapat banyak sangat mesej yg wish gud luck
actually..saya yg mulakan dulu..
baru diorg reply

ni dari saya:

Allah did not promise that the way would be easy. but He did promise that He would be with you in every single step of your life as long as you want Him too..
sori 4 everything n gud luck 4 exam:)

dan yang ni plak beberapa reply msg dari kawan2:

USAHALAH semampumu..tp jgn sesekali beraqidah bhw byk usahamu penentu kejayaan
TAWAKKALmu itu sebenarnya hanya semata-mata padaNYA
itulah penentu kejayaanmu..
kejayaan bukan milik sesiapa..tetapi adalah milik ALLAH
jadi, seyakinnya hendaklah dikau pohon dariNYA semata
Gudluck utk awk jugak, mg dipermudahkan..

Ya Allah, bantulah sahabatku yg berjuang demi ilmu.
terangilah hatinya dengan nur hidayahMu seumpama purnama di tengah malam,
serikanlah wajahnya tika tubuhnya diselimuti lelah,
tanamkanlah istiqamah dalam dirinya agar tiada putus asa,
tanamilah jiwanya dengan kesabaran dan ketenangan
dan hadirkanlah senyuman kesyukuran tika kejayaanmenyapa.

Salam imtihan...semoga dpt buat yg terbaik dalam exam. ma'a taufiq wa najah. maafkan kak ats semua kesilapan

Inni ma'ak biddu'a!salam imtihan. all the best esk! jwb molek2. ikhlaskan niat lillahi taala.

you'll never know how high you can fly, unless you spread your wings and fly

salam imtihan wt adik2 itc..mg kejayaan mengiringi ntum, bittaufiq wan najah fil imtihan nihaie..

actually byk ag..tapi da mls nak taip..huhuhu..byk ngat

dan ni mesej yg paling GEMPAK

congartulations!
gud news for PPISMP SEM 3. Exams have been cancelled for this sem.
To confirm, kindly log on to www.stopdreaming&startstudy.com
gud luck:)

macam2 ragam n jenis mesej kan?
bila dekat je nak exam.. pelbagai ragam akn muncul
huhuhu..
papepun, selamat studi kpd semua kawan2
pesan saya:

1. jangan lupa bawa slip pekse+ic+pensil case
2. solat n doa byk2
3. yg penting...jgn lupa bawa otak!wiwiwii~~

salam imtihan kepada kawan2 di IPGM KDR, IPGM KWPPP dan semua IPGM ag di seluruh malaysia..

kepada coursemates:
gud luck ya! gambatene!

1 comment:

  1. To Kakak...
    "Good Luck".."Selamat Berjaya"..."binnajah"...InsyaAllah! Remember..
    "USAHA + DOA + TAWAKKAL = KEJAYAAN"

    Luv U..
    Chik

    ReplyDelete

inspiring words