Sunday, November 29, 2009

.puding roti.


alhamdulillah...
kita semua telah selamat menyambut hari raya qurban
dan my big famili..
selamat menumbangkan 2 ekor lembu

act, saya nak upload gambar2 raya qurban + raya aritu..
tapi,
so sad to say yg kamera ni wat hal lak
tiap kali nak transfer
dia mesti kata:

"the folder is empty"

pelik.
bin.
ajaib.

macamne leh jadi gitu?
lam kamera ada.. tapi lam folder dia kosong.
memori kad pun xleh baca.
umi said:

"aritu cg din ada tolong burnkan lam cd. cbe tgk kut2 ade"
cg din=pk sekolah umi...

sayang gak. memang xde.
asenye kamera ni yg ada prob.
sadisss!
huhuhu....(>.<) papepun, saya nak ubati kesedihan ni ngan share satu lagi invention "puding roti" heheh~~ sebenanye, wktu mgrib semalam ag sy sibuk2 duk tanye umi "umi... tolong la wat puding tu" "umi x taw" "alaaa... angah. plisss!!!" keinginan nak makan puding tu tiba2 dtg. tapi terbantut dek sume org xtaw cara2 nak wat. lepas solat isyak smlm, saya + angah + umi ke umah cik yah utk tolong2 cik yah ni jiran depan umah
esok: means arini ade kenduri kak long
masa nak balik tu,
tiba2 cik pah tanye
cik pah ni plak jiran sblh umah cik yah... tapi umah dia ag btul2 dpn umah saya...
x pham?
abaikan..heheh


"long, mane tupperware kuih cik pah bawak?"

"tupperware? cik pah isi mende tadi? cuba tanye cik.."

"puding roti..."

hahhhh!
terbeliak saya ngan angah. baru je tadi berangan2 nak makan
tetiba,

"cik...nak sket"
angah yg mintak... saya malu...hihihi

memang dasar x malu!
kami pun santap la sambil jalan2 balik ke umah.

otw balik tu,
cik pah pun ikut sama sebab td dia dtg awal sket ngan umi.
so, balik pun sama2 gak la...

saya dgn beraninya:

"cik pah, wat gane ek puding roti?"

"ooo... bawak pisang lu. baru cik pah ajar"

heheheh~
pandai gak ek.
so, bila da berbasi2 ngan dia sket2..
barula dia bgtaw:

"senang je kakak"

**************************************************


roti + telur + ising vanila + susu cair + gula

kalu bekas besar :
roti gardenia 3/4, telur 5 biji, gula 2 sudu

kalu bekas kecik :
pandai2 la make over sendiri..heheh^^

cara buat:
pukul je sume bahan2 tu dalam satu bekas
then tuangkan dalam dulang pembakar yg sudah tersedia roti
bakar lam suhu 180c selama lebih kurang 10 minit

dan hasilnya...

agah! bari 1st trial tapi buat 2 dulang terus...heheh

ni la...
puding roti yang x berapa menjadi
...wawawa...
xde la buruk sgt taste dia. cuma kurang manis jek
aiseh!
xpe2..keep trying girl. go! go!

mode:
nak cari resepi kek batik lak

*************************************************

insyaAllah,
esok saya akan ke KL
jalan2 ngan adik2
since abah buzy ngan keje dia yg nak marking paper
n umi ngan tesis
nak x nak
tapi act memang nak pun...
saya berkelana la ke KL ngan chiq. angah, man + adik
almost 1 week kami akan ke sana
dan akan pulang kembali 6hb
7hb? abah ke kelang plak...
hush!

abang + atih?
x ikut... teman umi + abah kat umah
hiihiii~~

No comments:

Post a Comment

inspiring words