Friday, July 10, 2009

.burden.

"bertanggungjawablah kamu atas setiap apa yg dipertanggungjawabkan. sesungguhnya amanah itu akan dipersoalkan kelak"-hadis Nabi Muhammad SAW

amanah?
tanggungjawab?
burden?
semua words ini menghimpit dan menghantui diri saya.

"banyaknya tugas dia. HELWI,PENDIDIK,batch,ITC...xkan sume kerja tu awk buat sorg?" tanya sorg kawan yg memahami(pham sgt ke?ntah la..leh tahan laa)

saya pun 'nggak' ngerti.
in my intention, saya x la join byk sangat program. sekadar masuk suka2. saya bukannya cam JPP yg selalu bz ngan kerja2 dia. tapi, boleh x klu sy kata..saya setanding mereka. and sumhow, ase lebih daripada mereka. alhamdulillah, asa bertuah sangat coz dengan kesibukan ini, saya dapat belajar banyak benda baru. keluar masuk pejabat 2 3 kali. berkali-kali print kertas kerja. bersemuka dengan penasihat, pn safwah dan pengarah sendiri, meyakinkan diri saya untuk lebih terus maju ke hadapan. memang saya akui, kekadang hambatan masa yg mengcengkam membuatkan diri ini kadang-kala merungut.

namun saya yakin dengan firman Allah dalam surah baqarah, dalam ayat last(286)

'Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya'

sanggupkah saya?

penat.letih.x cukup tidur.
sume itu perkara normal. jika saya inginkan sesuatu, ive to go for it. grab it. sesungguhnya Allah telah tentukan yg terbaik untuk saya.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

alhamdulillah.
program raudhotul mahabbah telah hampir tiba ke kemuncak penyelesaiannya. saya telah diarahkan oleh pensyarah bertugas tadi untuk mengambil wang di kooperasi. RM1521(selepas di- 10% komisen)

dan malam ini, satu perjumpaan batch diadakan. buat julung2 kalinya, kehadiran amat memberangsangkan. semoga rakan2 dapat memberi komitmen dan sokongan yg padu terhadap pelaksanaan program ini. InsyaAllah.

saya da cuba yg terbaik...semuanya saya gantungkan pada Allah. semoga Dia permudahkan lagi jalan untuk kami.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

kreatif atau kera aktif?
saya seringkali menggunakan perkataan ini untuk men'describe'kan character seseorg. esp myself. seni sgtkah saya ni?

asenye x la..sy bukannya seorang yang suka melihat pameran seni. menghayati seni ukir pada kerusi jati. jauh sekali untuk melukis. im nope dat type. cuma saya seringkali pastikan kerja saya sempurna. saya paling x suka menyambung kerja yg tertunggak oleh org len( esp klu kerja tu mmg x menepati kriteria dan citarasa saya- sori to say.... )

saya seorang yg agak simple.
agaknya.
kenapa saya bgtaw begitu?
ummm...
1st saya bukannya jenis org yg suka bedak2. as long as kesihatan terjaga, saya on je. cuma sedikit menjaga kualiti jenama barang yg saya guna(bioglo, nivea, st ives, guardian...etc )n yg penting 'designer'- most barang2 cosway...huhuhu~

2nd saya ni branded gak kut. saya x ske beli barang x tentu pasal, esp yg x taw asal usul dy. bukan nak berlagak..tp sy bukan jenis yg suka beli benda sama 2 3 kali. eg: kenapa sy pelu bazirkan duit beli 2 3 pasang kasut dalam satu sem sedangkan sy bleh kumpul duit2 yg di'spend' utk kasut tu, untuk beli satu kasut yg berjenama. tahan lasak. kulit. long lasting. so on...buktinya, im still used dr cardin's shoe even tu kasut tem 1st sem lu...tahan sungguh. comfortable. sama gak ngan barang2 len. beg. jam. x perlu spend byk pn. kumpul sket2..pastu beli.

3rd kawan2 saya kata, dorg leh baca style saya. my favorite. saya suka pe. yg ni saya suka ke x. huhuhu~esp klu bab2 tekstur dan corak baju, wrapper(sy suka belang2), kaler(ijau), makanan sy(skam kena berpantang dr semua jenis makanan except daging dan ikan.. sob++), dan banyak ag. klu nak cite bab suka x suka ni, kena ada satu entri khas.heheheh~~~

konklusinya, saya ni cerewet gak kut. ntah la.sy pn x sure.
huk23...hanya saya dan org2 terdekat je taw!

penat yg amat hari ini. tetiba tadi kawan saya bgtaw lum abes kelas,

"saya xde arini. sy x taw nk suh spe siapkan kad ni. yg sy nmpak...hanya awk"
[ayat telah di'edit']

gosh!
ni yg sy x ske.
siapkan kerja orang.
bgtaw last minute.

org len pn kena pk tuntutan dan komitmen saya. bila men suh wat je ikut mud dan keadaan dia, dia x kan pertimbangkan diri saya.

sedih yg amat. sugul.

nasib bek mud saya ok arini. alhamdulillah, 'tersiaplah' jugak kad ari guru tu.

dan ni adalah hasilnya.



x kesah la org kata bila tengok + buka + belek + sentuh(taw pape je) = dorg akan nampak muka saya. style sy. org da bleh agak sape yg buat bila tengok sesuatu yg saya 'kerjakan' itu.

I DUN CARE!
yg penting..kawan2 kena bersyukur yg amat coz sy masih sudi nak siapkan.
cheewaaahhh!!!
xde laaa.. ada gak yg tolong2. x kurang ada gak yg x pandang langsung. pape je laaa... t sampai satu masa, awk sume lak yg akan kena cmgitu. saya nk duk goyang kaki lak.tem tu br taw...huhuhu( think + k? )


MODE: masih menunggu ucapan terima kasih...

No comments:

Post a Comment

inspiring words