Tuesday, July 14, 2009

.furious.

for da 1st tyme, saya terlibat ngan MPPB. tu pn hanya tengok2 saja. x nak la over2 as im only da ajk for ldk & pengisian. n hari gak, baru saya sempat untuk "jejak kasih" ngan kawan sekolah lama..
benarlah firman Allah dalam surah al-hujurat:10

"sesungguhnya org2 mukmin itu bersaudara, kerana itu damaikanlah antara ke dua saudaramu (yg berselisih) dan bertakwalah kepada Allah agar kamu mendapat rahmat"

asa'adatul naemah bt kamaruddin
huhuhu~namamu masih terpahat di hati!

apa yang paling x sangka...dia akan jadi anak buah saya!
adusss~~
cmne neh?da la kwn bek tem sekolah lu..ttbe jadi anak usrah lak..
walau apapun..saya sentiasa mengharapkan agar saya dan pasangan, kak fa dapat berkongsi serba sedikit ilmu dan pengalaman yang kami ada ini...
insyaAllah..

namun,
'keseronokan + kegembiraan' saya x berpanjangan
ku sangka panas hingga ke petang..rupa hujan di tengah hari
cheewaaaaahhh!!!
ase nak marah sangat tadi tyme kat libry.
xtaw la knapa ada seorg hamba Allah ni cam nak malukan saya.
saya taw niat dia baik. nak tanya khabar. nak sembang2.
tapi bila dia ungkit bab @#$%^& , saya jadi 'bengang' sangat.
sori anfal..i need to use tis word!

ntah la kenapa...
mungkin Allah nak uji saya supaya banyakkan bersabar
teringat lak tazkirah maghrib td yg disampaikan oleh ust fauzi..

"sabar itu separuh dari iman. namun harus diingat kesabaran itu bermula dari awal kita diuji. jika kita dah marah-marah selepas diuji..dan kemudian kita berkata, sabar2. waktu itu, bukannya sabar yg sebenar. kerana pada waktu itulah, kita sebenarnya telah menunjukkan siapa diri kita yang sebenar"

so,
moral of da stori,
sabar diri!
Allah nak uji.
jangan cepat mengeji.
jangan mudah mencaci.
kerana Dia lebih mengerti.
apa yang terbuku di hati.

MODE: arap2 pasni da x jumpa ag ngan dia...x naaaaakkkkkk!!!!!

No comments:

Post a Comment

inspiring words