Sunday, July 5, 2009

.cinema.

laskar pelangi~
"semua warga berhak mendapat pendidikan"
-undang2 pendidikan Indonesia 1994

cerita ini sungguh terkesan di hati saya. walaupun ini adalah kali ke dua saya menonton cerita ni-1st lam kls(tp xtgk abes pn!), jalan penceritaannya benar2benar membuatkan saya berfikir banyak kali.mampukah saya menjadi seorg bakal guru setabah ibu muslimah?bagaimana jika saya ditempatkan di kawasan pedalaman(P3) di sabah atau sarawak?

kawan2 lelaki sering kali mengusik saya tiap kali lecturer bercerita tentang kaw pedalaman. katanya, sikap sy yg 'agak' kebudak-budakkan(coz almost every week sy akan blk gombak + sy hafal semua cuti..hik23), memberikan tanggapan kepada mereka bhw i cant survive klu dihantar dihantar ke kws sprti itu.huhuuu~

dan saya?
no komen.jika itu adalah ketentuan, i cant say anything more. tp, jika itu satu pilihan, ive to decide it first.ntah la amek masa lama mne...think twice b4 u do sumthim k!

sambutan semalam agak memberangsangkan. abg2 n kakak2 senior pn turut datang. yg paling besh, x sangka rezeki kami murah.dapat hidangkan mknan yg banyak utk penonton!alhamdulillah..tu sume rezeki dr Allah. Dia permudahkan jalan...

semoga itc n seranta dapat berkolaborasi ag len kali. mabruk alaikum...

No comments:

Post a Comment

inspiring words