Saturday, July 11, 2009

.murabbi.

Adakah kau lupa
kita pernah Berjaya
Adakah kau lupa
kita pernah berkuasa

Memayungi 2 per 3 dunia
Merentas benua melayar samudera
Keimanan juga ketaqwaan
Rahsia mereka capai kejayaan

Adakah kau lupa
kita pernah Berjaya
Adakah kau lupa
kita pernah berkuasa

Memayungi 2 per 3 dunia
Merentas benua melayar samudera
Keimanan juga ketaqwaan
Rahsia mereka capai kejayaan

Bangunlah wahai anak bangsa
Kita bina kekuatan jiwa
Tempuh rintangan perjuangan
Bangunlah wahai anak bangsa
Kita bina kekuatan jiwa
Tempuh rintangan perjuangan

Gemilang generasi yang silam
Membawa arus perubahan

Keikhlasan hati dan nurani
Ketulusan jiwa mereka berjuang 2X

Adakah kau lupa
Sejarah tekah mengajar kita
Budaya ISLAM diserata dunia
Membina tamadun berjaya
Merubah mengangkat maruah

Adakah kau lupa kita pernah berjaya
Adakah kau lupa kita pernah berkuasa
Memayungi 2 per 3 dunia
Merentas benua melayar samudera
Keimanan juga ketaqwaan
Rahsia mereka capai kejayaan

Adakah kau lupa
Adakah kau lupa
Adakah kau lupa

alunan lagu nasyid ni benar2 menusuk jiwa dan kalbu saya. bermula dari liriknya, cara penyampaiannya sehinggalah kepada muzik yang mengiringinya.

bangga?
alhamdulillah.saya bangga + bersyukur berada di sini.
malah, saya hati turut terusik sewaktu melihat tayangan multimedia.
pedalaman?
jika itulah yang telah ditentukan dan terbaik untuk saya, saya sahut cabarannya.

MODE: hari ni cuti ganti raya...

No comments:

Post a Comment

inspiring words