Friday, July 3, 2009

.usul diterima.

seminggu kebelakangan ini, saya sering tido lambat. terpaksa. kadang2 kala sehingga 2 3 pagi.semuanya semata-mata untuk menyiapkan tugasan-tugasan.lebih2 lagi, semester ini menuntut saya untuk memberikan banyak komitmen.saya mesti lebih bijak membahagikan masa untuk belajar, mengejar tanggungjawab lain(terutama kepada DIA), komitmen terhadap tugas dan untuk diri. tidur lambat? benar2 mengubah jadual harian saya.totally different n changed!tidur lambat.bangun awal pagi(cuma x terlalu awal seperti kebiasaan sebelum ini)

contohnya, semalam. pagi- kelas sehingga kul 3.30. then, uruskan sal kertas kerja program batch. malam- usrah. later- MABIM(till kul 11 lebey...) pastu cari bahan presentation utk PN dan wat slides sket. lum mata lelap, wat hujah untuk bahas. 2.33am. mata sempat menangkap jam di sebelah sebelum mata tertutup sepenuhnya. tidur.

mimpi?hari2 mimpi agaknya.org tua2 cakap, lum tdo basuh kaki. baca doa. sy da lakukan semuanya itu. tapi masih gak mimpi2. kekadang smpai ngigau2.hehehe~kecian kat rumate..jadik mangsa "ngigauan" saya...

ular?word 'ularfobia' taw 'snakephobia' wujud x?hush!x patut langsung tnye soklan tu.
mmg x de lam kamus kan. lam otak saya je yg ade.hik23...ular?binatang yg paling sy fobia. nak tengok pn kekadang x leh. ntah la kenapa. geliiiii! tapi, saya sekali-kali x bleh menafikan kewujudan haiwan ciptaan Allah itu. cuma, klu bleh..nk elak n mintak jauhkan dari ancaman binatang tu.

pe kaitan ngan mimpi?saya mimpi ular semalam. 'hanging' kat pokok...

eiiiiii...seram tul. gigil satu badan.kak dila kata klu mimpi ular tanda org nak merisik atau meminang.hahahahah~klaka tull...spe laa yg tetiba nk masuk meminang neh?sy ke kak dila??

yg peliknya, ular sy tu putus ekor tiba2. cam cicak. klu dy ada ancaman, ia akan putuskan ekor. cmtu la ular lam mimpi sy smlm. kak dila kata..

"ntah2 x masuk minang kut. kawen trus"

kah23...ada2 je idea dia.sy x kata saya percaya benda ni 100%. cuma sy selalu berdoa,

"Ya Allah jika 'dia' adalah benar2 untukku, dan terbaik untuk dijodohkan denganku, Kau dekatkanlah hati kami denganMu Ya Allah, satukan hati kami dijalanMU...Kau berilah petunjuk kepadaku Ya Allah. Dan jika sekiranya dia bukanlah untukku Ya Allah, Kau tenangkanlah hatiku ini Ya Allah"

doa ini sering mengiringi solat saya. almost tiap doa. ntah la kenapa. semoga Allah tunjukkan yang terbaik untuk saya.amin~~~

tilawah?taranum?tadi sempat ke rumah umi belajar jap. ase cm x bek lak..cm belajar semata-mata utk mtq. "Ya Allah, jauhkanlah dan peliharalah hatiku daripada perasaan ingin belajar ketana pertandingan"

act, masih banyak yg perlu dibelajar. banyak. banyak. sangat.huhuhu~

bahas tadi?nak kata ok pn x gak. kami x cam lari usul je. papepn, "pembangkang" tetap menang. tetap di hati saya.heheheh~(ni da jadi maksud len)

usul seterusnya
kebajikan pelajar IPIS semakin baik: indah khabar dari rupa

any ideas?da xleh nak pk malam2 cmgini. lots of things n works to do ag. journal mdm mizi. presentation. argggghhhh!!!!!!

today is 3rd of july kan? birthday my x-bestfren.hehehhe~

xdela...he still my bestfriend. 4 ever n ever.aritu ada janji nak cite sal dy kan??huhu~

actually, there's notim happened between 2 of us. cuma org luar(lollipop- ngaku makwe dy) yang merenggangkan lagi hubungan kami. we're too close. agak. wat keje sma2. but, since satu peristiwa yang dicetuskan oleh lollipop tu, saya x bertegur sapa pn ngan dia. kurang. agak jarang. ngan lollipop tu lagi la.tapi, ada satu perkara yg kami masih x leh nak lari. saya exam SEBELAH dia!dari form4 smpai laaaa SPM. mmg ada jodoh tul..hahahhaha~even makwe dia pn x penah exam sebelah dia!kwang23....

just kidding k shafiq!papepn, saya doakan yg terbaik utk awk. klu lollipop tu jodh awk, nak gane kan??hik23...

ummm,,dia paling x suka klu org clap eja nama dia.
MOHAMED SHAFIQ B MOHAMED RUSDI

dia kata, apa yg membezakan dia ngan org len adalah ejaan pada nama muhd. commonnya: Muhammad, Mohamad n etc...tapi dia? Mohamed..da word E tu yg membezakannya. macam2 tul dia. but now, he is doc-to-be! ngokngek2 pn jadik doktor...huhuhu~

my dear shafiq(cheewaahhh...berdear-dear lak.t lollipop marah. jgn buka + baca blog ni ek?),
saya doakan awk sentiasa berada dalam limpah rahmat dan kasih-sayangNya
selamat belajar di tempat orang a.k.a merantau
(nanti rawat saya ek??hehehe...x nak la. nak suh lollipop!)
ingat x awk pernah tanya saya?(lam YM)

"do u luv me?"

saya jawab,

yup
as my friend

awk pertikai.nape sy letak as my fren kat bwh.

xkan saya nak bgtw saya sayangkan awk.hehehe...papepn, sume tu x lebih dari sayang sorg kawan k!jgn pk bukan2.fillah..insyaAllah daiman abadan abada kan??tipu klu sy kata sy x terkesan ngan setiap perbuatan n tingkah laku awk.tp, itu dulu. lepas dibagi "warning"...sume tu da pudar. hilang.keh23....tapi syg sbgai seorg kawan n sesama manusia masih ada. menebal?x kut..ada yag lagi tebal dari awk..hahahha~

MODE: merapu yang amat!!

No comments:

Post a Comment

inspiring words